RADYOMUZ YAYINDA !
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

RADYOMUZ YAYINDA !

Duygularınızı Paylaşabileceğiniz Nezih Bir Ortam
 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

Kuran’da yemek, mezheplerin,hadislerin dininde yemek

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
Yazar Mesaj
Admin
admin
admin
Admin


Erkek
Yaş : 51 Kayıt tarihi : 28/12/08 Mesaj Sayısı : 340 Nerden :

Kuran’da yemek, mezheplerin,hadislerin dininde yemek Vide
MesajKonu: Kuran’da yemek, mezheplerin,hadislerin dininde yemek Kuran’da yemek, mezheplerin,hadislerin dininde yemek EmptyPtsi Ocak 26, 2009 11:29 pm

O size ancak şunları haram kıldı: Leş, kan, domuz eti ve Allah’tan
başkası adına kesilmiş olan. Fakat kim kaçınılmaz şekilde mecbur
kalırsa; saldırmamak ve zorunluluk sınırını aşmamak şartıyla. Çünkü
gerçekten Allah bağışlayandır, merhamet edendir.

16- Nahl Suresi 115

De ki: Bana vahyolunanlar içinde bir kimsenin yiyeceği olarak leş,
akıtılmış kan, domuz eti ki bu gerçekten pisliktir, Allah’tan başkası
adına kesilmiş bir murdar dışında haram kılınmış bir şey bulamıyorum.
Kim kaçınılmaz şekilde mecbur kalırsa saldırmamak ve zorunluluk
sınırını aşmamak şartıyla. Şüphesiz senin Rabbin bağışlayandır,
merhamet edendir.

6- Enam suresi 145

MİDYE, KARİDESİN HARAM KILINMASI


Ayetlerde gördüğümüz gibi Kuran; 1- Leş, 2- Kan, 3- Domuz eti, 4-
Allah’tan başkası adına kesilenler olarak haramlarını bu 4 maddede
toplamıştır ve sadece bunların haram olduğunu da vurgulamıştır. Çok zor
durumda kalıp da bu 4 maddeden biri dışında hiçbir yiyecek bulamayan
kişinin aşırıya gitmemek şartıyla bunlardan yiyebileceği gibi bir detay
da belirtilmiştir. Etrafımızdaki insanlara sorarak bir araştırma yapsak
böyle bir zaruret durumuyla yüzyüze gelen yüz kişide bir kişi bile zor
buluruz. (O da belki hayatında bir kez bu durumda kalmıştır.) Yani
Kuran konuyu en detaylı şekilde açıklamıştır. Fakat buna rağmen
mezheplerin, Kuran’da olmayan haramları, bu konuda da dinimize ilave
ettiklerini görmekteyiz. Örneğin Türkiye’de en yaygın mezhep olan
Hanefi’ye göre midye ve karides yemek haramdır. Ne yazık ki birçok kişi
bu izahı dinin bir hükmü sanmakta ve Allah’ın bu nimetlerini
kendilerine haram kılmaktadırlar. Mezhepler haram olan yiyecekler
konusunda Kuran ile çelişmekle kalmamış, kendi aralarında da
çelişmişlerdir. Mesela Maliki mezhebi Hanefi’nin haram kıldığı midye ve
karidesi helal kabul eder. Maliki mezhebinin haram dediği at etiyse
Şafi, Hanbeli gibi mezheplere göre helaldir. Büyük alimlerin (!) ilave
haramları bunlarla bitmez. Azı dişleriyle kapıp avlayan, parçalayan
kurt, ayı, köpek, sincap, tilkinin dahil olduğu hayvanlar da bu haram
edilenler listesindedir. Tırnaklarıyla kapıp avlayan kuşların eti de
mezheplerce haram edilmiştir. Yılan, kurbağa, kaplumbağa, yengeç tipi
hayvanlar da listeye dahildir. Kuran’ın izahlarını yeterli görmeyenler
kendi örf, adetlerinde çirkin gördüklerini, uydurma hadislerle
destekleyerek haram kılmışlardır.

Oysa farklı farklı kültürlerde insanların yemek listesi de farklıdır.
Örneğin kurbağa eti, at eti kimi kültürlerde hiç yenmezken, bazı
ülkelerin kültürlerinde bunlar çok prestijli yemek sınıfındadırlar.
Birçok kültürde ayı, aslan, kurt gibi vahşi hayvanları yeme alışkanlığı
da olabilir. Kendi kültürlerine göre din oluşturanların bu saçma ve
gereksiz ilaveleri, birçok farklı kültürde yaşayanlara gereksiz
zorlukları beraberinde getirmiştir. Mesela ülkemiz gibi üç tarafı
denizlerle çevrili bir ülkede istiridye, midye ve karidesin haram
kılınması beraberinde din adına zorlukları taşımıştır. Ayetlerde %1’den
bile daha az ihtimalle karşılaşılacak durumları açıklayan Allah’ın,
%90’dan daha fazla insanın karşılaşacağı midye, karides gibi yiyecekler
haram olsaydı bunları açıklamaması hiç düşünülebilir mi? Madem ki
açıklanmamıştır, demek ki Allah bunları haram etmek istememiştir.
Allah’ın haram etmediği her şey helal olduğuna göre demek ki bunlar
afiyetle yenilebilir.

Allah’ın kendilerine verdiği rızıkları haramlaştıranlar hüsrana uğramışlardır, sapıtmışlardır, doğru yolu bulamamışlardır.

6- Enam Suresi 140


De ki: Ne oldu size de Allah’ın size rızık olarak indirdiği şeylerden
bir haram yaptınız bir de helal? De ki: Allah mı size izin verdi, yoksa
Allah’a iftira mı ediyorsunuz?

10-Yunus Suresi 59

Ayetlerde görüldüğü gibi fazladan haramlar türetip midye, karides, at
etine haram demek dinde titizlik, dinde takva olmak demek değildir.
Bilakis Allah’ın haram kılmadığına haram demek Allah’a iftiradır, dine
ihanettir, kitlelerin dinden kaçmasına sebep olmak demektir. Maide
suresi 87. ayette Allah’ın helal kıldığı güzel şeylerin haram
kılınmaması geçer. Bunu yapmak haddi aşmak olarak değerlendirilir.
Ayetin “Ey iman edenler” diye başlaması bu ayette belirtilen haddi
aşmanın “Ben Müslümanım” diyenler tarafından gerçekleştirildiğini
gösterir. Demek ki “Ne olacak fazladan bir midye, karides haram
olsun...” diyemeyiz. Din adına dine zorluk ilave etmek haddi aşmadır,
sapkınlıktır, Allah’ın emirlerine karşı gelmek demektir.

Ey iman edenler, Allah’ın sizin için helal kıldığı güzel şeyleri
haramlaştırmayın, haddi aşmayın. Şüphesiz Allah haddi aşanları sevmez.

5- Maide Suresi, 87
ÜÇ PARMAKLA PİLAV YEMEK

Buraya kadar yemek konusunda dine “haram” başlığı altında yapılan
ilaveleri gördük. Bunların yanında yemek yemenin adabından, yemeğin
menüsüne kadar yüzlerce “Sünnet” başlıklı adetler de dine ilave
edilmişlerdir. Kuran’da geçmeyen herhangi bir şeye ister sünnet, ister
başka ad altında olsun ufak dahi olsa bir sevap yüklemek mazur
görülemez. “Sünnet” başlıklı uydurma ilavelere göre yemekte şu
hususlara dikkat edilir:

Yemek yer sofrasında yenmelidir. İster pilav, ister et olsun tüm
yiyecekler üç parmakla yenir. Çatal, kaşık kullanılmaz. Yer sofrasında
sağ ayak dikilip, sol ayak alta alınıp yemek yenir. Sağ elle yemek çok
çok önemsenir. Sol elle yenilenleri şeytanın yediğine inanılır. Bu
arada tavuk, kuzu, inek eti, kabak, patlıcan gibi yiyecekler sünnettir.
Peygamber’in yaşadığı dönemde Amerika kıtası keşfedilmediği için
patates, domates, mısır sünnet dışı yiyeceklerdir. Yani kabak yiyen
sevap kazanırken, aynı öğünde patates yiyenler bu sevaptan
mahrumdurlar. Suyu 3 yudumda içmek, yemeği 21 lokmada bitirmek şeklinde
sayılar da önemlidir. Suyu 4 yudumda içmek isteyen bu mantığa göre
sevaptan yararlanamaz. Yemeklerin ortadaki bir kaptan yenmesinin de
sünnet olduğu iddia edilir. Oysa Nur suresi 61. ayette toplu olarak
veya ayrı yemekte sakınca olmadığı açıklanır, ama yine de mezhepçi kafa
sevap hakkını toplu yemekten ve ortadaki kaptan beraber yemekten yana
kullanmıştır. Özellikle Ramazan’da yemeğe zeytin veya hurma ile
başlamanın sevap olduğuna dair çok meşhur bir inanç da oluşturulmuştur.
Bu inanca göre peynir ve çorba ile orucu açan, zeytin veya hurma ile
orucu açanın sevabını alamaz. Yemeği bitirdikten sonra üç parmağı
yalamanın ve bunları yalarken sıranın nasıl olması gerektiğinin de
mezhepçi sünnet anlayışında açıklamaları vardır. Yemek yerken dikkat
edilecek hususların listesi daha da çoğaltılabilir. Kuran’ı yeterli
görmeyen yaklaşım, dini Kuran dışı birçok ayrıntıya boğmuştur.

Kuran’dan dinini anlayan Müslümanla, mezheplerin Müslümanı sofrada da
kendini belli etmektedirler. Görüldüğü gibi Kuran’ın Müslümanına göre 4
tane haram yiyecek varken, her mezhepte farklı olmak üzere mezheplerin
İslam’ında düzinelerce haram yiyecek vardır. Kuran’ın Müslümanına göre
yemekte aslolan yemeğin haram olmaması, Allah’a şükredilmesi, rızkı
verenin Allah olduğunun bilinmesidir. Kuran’ın Müslümanına göre
yemekteki bu seremonilerin dinle bir alakası yoktur. Arapların örf ve
adetlerindeki bu yemek stilleri Peygamber’in de, o dönemdeki
putperestlerin de yemek yeme şekli olabilir. Yemeği çatal-kaşıkla veya
çubukla veya elle yemek Allah’a yakınlığı veya takvayı değil sadece örf
ve gelenekleri simgeler. Fakat Kuran’ın İslam’ı yerine Arapçı, mezhepçi
İslam’ı benimseyenler putperestiyle, Müslümanıyla tüm Arapların örfü
olan yemek yeme şeklini, hatta menüsünü “Sünnet” adı altında insanlara
yutturmuşlardır. Ne yazık ki bu yutturmacalara öylesine inanılmıştır ki
kimi Türkler, Afganlılar, İranlılar bu örfleri din sandıkları için
Araplar’dan daha Arapçı olmuşlardır. Fakat onlar bunu Sünnet tatbikçisi
olmak olarak algılamaktadırlar.

... Kitap’ta hiç bir şeyi eksik bırakmadık

6- Enam Suresi 38
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://hazandefteri.yetkinforum.com

Kuran’da yemek, mezheplerin,hadislerin dininde yemek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
RADYOMUZ YAYINDA ! :: Manevi Diyarımız :: Manevi Diyarımız :: Genel Konular -
Yetkinforum.com | ©phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Suistimalı göstermek | Son tartışmalar