RADYOMUZ YAYINDA !
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

RADYOMUZ YAYINDA !

Duygularınızı Paylaşabileceğiniz Nezih Bir Ortam
 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

Hadis hadisleri yargılarsa

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
Yazar Mesaj
Admin
admin
admin
Admin


Erkek
Yaş : 51 Kayıt tarihi : 28/12/08 Mesaj Sayısı : 340 Nerden :

Hadis hadisleri yargılarsa Vide
MesajKonu: Hadis hadisleri yargılarsa Hadis hadisleri yargılarsa EmptyPtsi Ocak 26, 2009 11:56 pm

Sünni ve Şii İslam’ın hadis kitapları yazmaları bile kendi kabul
ettikleri hadislerde anlatılan, Peygamber’in hadis yazımını yasaklayan
tavrıyla çelişmektedir. 4. Bölümde de değindiğimiz bu konuyla ilgili şu
hadislere bakalım:

Allah’ın elçisinden sözlerini yazmak için izin istedik, bize izin vermedi.

Tirmizi, Es Sunan, K. İlm 11
Biz hadis yazarken Hz. Peygamber yanımıza geldi ve “Yazdığınız şey
nedir?” dedi. “Senden işittiğimiz hadisler” dedik. Hz. Peygamber:
“Allah’ın kitabından başka kitap mı istiyorsunuz? Sizden evvelki
milletler Allah’ın kitabı yanında başka kitaplar yazdıkları için yoldan
çıktılar.”

El Hatib, Takyid 33
PEYGAMBERİMİZ HADİS YAZIMINI YASAKLAMIŞTI

Dikkat ederseniz Peygamber’in hadis yazımını yasaklayan bu hadislerini,
hadis kitaplarını dinin kaynağı kabul edenler nakletmiştir. Madem bu
hadisleri biliyorsunuz, o zaman niye hadis kitapları yazıyorsunuz? Siz
Peygamber’den daha mı akıllı olduğunuzu iddia ediyorsunuz? Yoksa
Peygamber’den daha mı çok dini düşünüyorsunuz? “Peygamber o zaman
Kuran’la hadis karışmasın diye hadis yazdırmadı, artık Kuran’la karışma
tehlikesi yok, o yüzden hadis kitapları yazıyoruz” demek tatmin edici
bir açıklama değildir. Hadisler Kuran gibi dinin kaynağı olsaydı ve
Peygamber hadisleri yazdırmayıp, unutulmaya mahkum etseydi dini eksik
tebliğ etmiş olmaz mıydı? Hadisler dinin bir kaynağı, lüzumlu bir
parçası ise nasıl olur da yazılmak yoluyla muhafaza edilmezler?
Kuran’daki sureler karışmıyordu da, hadisler niye karışacaktı? Peki
Peygamber’in, Kuran’la
karışma tehlikesi ortadan kalkınca hadisleri yazın diye bir hadisi var
mı? Sonuç olarak diyebiliriz ki; ey hadislere dinini yaslayanlar, bu
hadislerin yargısına göre hadis kitaplarınızı yakmak, yok etmek
zorundasınız. Bu hadislerin yargısına uyuyor musunuz?

Hadislerle Kuran’da olmayan helal ve haramların dine girdiğini de görüyoruz. Bir de şu hadisleri inceleyelim:

Ey insanlar ateş tutuşturuldu ve karanlık gecenin parçaları gibi
fitneler yakınlaştı. Allah’a yemin ederim ki aleyhimde tutunacak bir
şeyiniz yoktur; Kuran’ın helal kıldıkları dışında bir şeyi helal
kılmadım. Kuran’ın haram kıldıkları dışındakileri de haram kılmadım.

İbni Hişam Siret 4 sayfa 332

Allah bazı farizalar vazetmiştir, onları aşmayın. Bazı hadler
koymuştur, onlara yaklaşmayın. Bazı şeyleri haram kılmıştır, onları
yapmayın. Bazı şeyleri de unutmaksızın size rahmet olması için
hatırlatmamıştır, onları da araştırmayın.

Mahmud Ebu Reyye,
Muhammedi Sünnetin Aydınlatılması, sayfa 403

Allah’ın kitabında helal kıldığı helal, haram kıldığı haramdır.
Hakkında sustuğu ise serbesttir. Allah’ın serbest bıraktıklarını kabul
edin ve bilin ki Allah hiçbir şeyi unutucu değildir.

Ebu Davud K. Etime 39/Tırmizi K. Libas 6
İbni Mace K. Etime 60/El-Müracaat sayfa 20

Bu hadislere göre Kuran’ın belirttiklerinin dışında haram yoktur. Şimdi
nasıl kadınlarla el sıkışmayı, müzik dinlemeyi, resim yapmayı
haramlaştıracaksınız. Bunları yapmak için uydurulmuş hadislere
başvurduğunuzu biliyoruz. Oysa bu hadislerin yargısına göre Peygamber
Kuran’ın haramları dışında hiçbir şeyi haram kılmadı. Yani bu
hadislerin yargısına göre sizin Peygamber’in dediğiniz o hadisler,
Peygamber’in hadisleri değildir.

“Benden sonrası 30 yıl hilafet, ondan sonrası Melikiyet’tir...”

Sahihi Buhari

Bakın en doğru denilen hadis kitabına göre 30 yıllık halifelik
döneminden sonrasını Peygamber beğenmemektedir. Gerçekten de 4 halife
dönemi (Ebubekir, Ömer, Osman, Ali) 30 yıl sürmüştür. Bu dönemde ne bir
mezhep oluşturulmuştur, ne de Kuran dışında bir hadis kitabı
yazılmıştır (11. Bölüm’ü okuyunuz). Neden bu dönemdeki gibi Kuran’ın
tek kaynak olduğu mezhepsiz bir İslam’ı yaşamıyorsunuz? Gerçi biz bu
hadisin Emeviler’i sevmeyen Ali taraftarlarınca uydurulduğunu
sanıyoruz. Fakat Ehli Sünnet’e göre Buhari’nin tek hadisini inkar eden
kafir olur. O zaman bu hadisin hakkını verip, 4 halife dönemindeki gibi
niye hadis kitaplarını yakmıyorsunuz? Neden 4 Halife’den sonraki
Melikler’in idare ve gözetiminde oluşturulan mezheplere ve yazılan
hadis kitaplarına inanıyorsunuz?
YALNIZ VE YALNIZ KURAN

Yine bazı hadislere göre Peygamber efendimiz Kuran’ı tebliğ etmek ve
Kuran’ı yaşamak dışındaki dini konularda bazı hatalar yapabilmektedir.
Bu yüzden Kuran’ın bildirdiğinin dışında Peygamber’in hayatından
Kuran’a ilaveler çıkarmak yanlıştır. Çünkü bu, yukarıdaki hadisten de
anlaşılacağı üzere insanların serbest bırakıldığı alandır. Hadisler
şöyledir:

Peygamber’imiz Medine’ye geldiğinde Medineliler hurmayı aşılıyorlardı.
Peygamber’imiz “Ne yapıyorsunuz?” diye sordu. Onlar “Biz bunu
yapardık.” dediler. Peygamber’imiz “Belki yapmazsanız daha iyi olur.”
dedi. Onun sözüne uyarak bu işlemi terk ettiler de hurma ürün vermez
oldu. Bu durumu Peygamberimiz’e hatırlattıklarında kendilerine şöyle
buyurdu: “Ben ancak bir insanım. Size dininizle ilgili bir şeyi
emrettiğimde onu alın. Kendi görüşümden
bir şeyi emrettiğimde ise ben ancak bir insanım.”

Müslim, K. Fazail 140 / İbni Hanbel 3/152

Peygamber’imiz Bedir’de suyun yakın olduğu bir yeri ordugah olarak
seçmişti. Sahabeden el Habbab b. el Munzir O’na şöyle dedi: “Ey
Allah’ın elçisi, burası bize laf düşmeyecek şekilde Rabbinin senin için
seçip yerleştirdiği bir yer midir? Yoksa o bir görüş, öneri ve harp
hilesi midir?” Allah’ın elçisi cevaben “ Aksine o bir görüş ve harp
hilesidir.” dedi. Bunun üzerine el Habbab: “Burası hiç de iyi bir konak
yeri değildir. Kalkıp karşımızdaki topluluğa en yakın suyun başına
karargah kuralım. Sonra orada bir kuyu kazıp suyu depolayalım da biz
içelim, onlar içmesinler.” dedi. Peygamber’imiz:

“Doğru söyledin.” dedi ve onun söylediğini yaptı.

İbni Hişam, es Sireh c.1 sf.620/ Taberi-et Tarih c.2 sf.144

Ben ancak bir insanım. Sizler aranızdaki davaları bana getiriyorsunuz,
umulur ki bazılarınız delillerini diğerlerinden daha iyi dile
getirirler de ben duyduğum üzere onlar lehinde bir hükme varırım. Kime
(haksız yere) kardeşinin hakkından hüküm verirsem, o kardeşinin hakkı
olan bu şeyi kesinlikle almasın. Haksız yere alan için ancak ateşten
bir parça ayırırım.

El Kadı Iyaz, Eş Şifa, c.2 sf.179

Buraya kadar olan bu hadislerin yargısına göre:

1-Kuran dışında helal, haram kaynağı yoktur.

2-Hadis kitapları oluşturulmayacak, mevcutlar imha edilecektir.

3-Peygamber’in Kuran (din) dışındaki hareketlerine dini bir mana yüklenip dine ilave yapılmayacaktır.

Hiç şüphesiz biz Kuran’ın yeterli ve eksiksiz olduğunu, Kuran dışında
hadis ve benzeri hiçbir kaynağa ihtiyaç olmadığını Kuran’a dayanarak
öğreniyoruz. Burada göstermek istediğimiz dine ilaveler yapanların,
kendi türettikleri kaynaklara aldıkları hadislerle de, her şeyle olduğu
gibi çeliştikleridir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://hazandefteri.yetkinforum.com
Admin
admin
admin
Admin


Erkek
Yaş : 51 Kayıt tarihi : 28/12/08 Mesaj Sayısı : 340 Nerden :

Hadis hadisleri yargılarsa Vide
MesajKonu: Geri: Hadis hadisleri yargılarsa Hadis hadisleri yargılarsa EmptyPtsi Ocak 26, 2009 11:56 pm

HADİSLERE GÖRE HADİSLERİ İMHA ETMEK LAZIM

Buraya kadar hadis yazımını, hadisle helal-haram kılmayı ve
Peygamber’in din dışı hareketlerinin de ibadete dönüştürülmesini
yargılayan ve reddeden hadislere yer verdik. Böylece Kuran’ın anlattığı
İslam’ı destekleyen, hatta hadislerin imhasını söyleyen hadislerin
varlığını gördük. Kuran’ın dinine ilave olan hükümleri incelediğimizde,
bu hükümlere karşı olan birçok hadisin de olması ilginçtir.
Peygamber’in baldırların örtülmesini emrettiğine dair uydurma hadis
vardır ama Peygamber’in baldırlarının gözüktüğünü söyleyip öbür hadisi
yargılayan hadis de vardır. Midye, karides yenemeyeceğini söyleyen
Hanefi mezhebinin bir izahı vardır ama diğer yanda diğer mezheplerin
denizden ne çıkarsa yenebileceğini söyleyen hadisi vardır. İpeğin haram
olduğuna, altının giyilemeyeceğine dair uydurma hadisler vardır ama
Peygamber’in yanında sahabelerin ipek giydiğini, Peygamber’in bir ara
altın yüzük taktığını söyleyen
ve diğer hadisleri yargılayan hadisler de vardır. Haremlik selamlığı
savunan, kadının sesinin duyulamayacağını söyleyen izahlara karşı
sahabelerin erkek, kadın aynı yerde abdest aldığını, karşılıklı
sohbetlerinin olduğunu anlatan hadisler de vardır.

Çözüm Kuran’ı yeterli görüp her ilavenin bir uydurma izah veya uydurma
bir yorumdan kaynaklandığını görmektir. Öyle hadisler vardır ki aslen
Peygamber’in yapması mümkün olan bir Şil veya söylemesi mümkün olan bir
sözdür. Fakat bu sözün başına Peygamber emretti ki, Peygamber buyurdu
ki şeklindeki doğal uygulamayı emre çeviren uydurma, doğru sözü dahi
Peygamber’e iftiraya çevirebilmiştir. Veya Peygamberin, Allah’ın
serbest bıraktığı bir konudaki tavrını dinselleştirip, serbest alanın
dinsel alana döndürülmesi de hadis yorumu uydurmacılığı ile
gerçekleşmiştir. Örneğin Allah’ın Kuran’da kıyafet hakkında detay
vermemesi; isteyenin takım elbise, isteyenin kimono, isteyenin cübbe
veya isteyenin bambaşka bir yöre kıyafeti giyebileceğini gösterir. Bu
serbest konuda muhtemeldir ki Peygamber, yöresinin kıyafetleri olan
entariyi, cübbeyi tercih etmiştir. Fakat bu kıyafeti putperestler de,
Peygamber’in en büyük düşmanları da gelenekler gereği giymekteydi. Yani
Peygamberimiz’in bu konudaki tavrı bir dinsel uygulama, bir sevap
değil, Allah’ın serbest bıraktığı konudaki bir tercihtir. Oysa
Peygamber’in kıyafetini tarif eden hadisin kendisi değil, onun uydurma
yorumu dine ilave yapmıştır. Uydurma yorumları Kuran’a denetleterek
düzeltmek için aşağıdaki hadis örnektir:

“Bilin ki; Kuran’dan başka bir şey eken, ektiğini biçerken belalara
uğrar. Artık siz de O’nu ekin, O’na uyun. Rabbinize O’nu delil edin,
neŞslerinize O’nu öğütçü yapın. Kendi reyleriniz O’na uymazsa
reylerinizi (yorumlarınızı, seçiminizi) töhmetleyin, dilekleriniz O’na
aykırıysa dileklerinize hıyanette bulunun.”

Nehcül Belağa sayfa 55

Hadislerin hepsi zandır (sanıdır). Kuran’a göre ise din zanna bina
edilemez. Kuran’la çelişen, Kuran’a ilaveler yapan yorum ve hadislerin
yanlışlığı kesindir. Kuran’la çelişmeyen ve Kuran’la uyuşan hadislere
gelince; onların bile Peygamberin sözleri olduğuna inanmak zandır,
sanıdır. Geleneksel İslamcıların hadislerini yargılayıp, Kuran’ın
hükümleriyle örtüşen yukarıdaki hadisleri Peygamber’in söylediğini
kabul etmek de zandır, sanıdır. Yani bu hadisler Kuran’la örtüştükleri
halde, onları Peygamber’in söylediği %100 değildir. Hadislerin
uydurulma sebeplerinde gördüğümüz gibi dine fayda sağlamak niyetiyle
hadis uyduranların olması, dördüncü konuda hadislerin incelenmesinde
gördüğümüz gibi uzun hadis nakil zincirlerinden doğan hatalar,
Peygamber’le sahabe sözünün karışması gibi sonuçlar, en düzgünü (!)
Peygamberimiz’in vefatından ikiyüz yıl sonra yazılmış olan hadis
kitaplarının en düzgün hadisinin bile zan (sanı) olduğunu ortaya koyar.
Zaten bizim istediğimiz, bu bölümde gelenekçilerin uydurmalarla dolu
kitaplarını yine kendi naklettikleri hadislere yargılatıp, bu inanılmaz
çelişkilerini de gözler önüne sermektir. Yoksa karşıtlığımızı hep
belirttiğimiz gibi kendimize göre hadis kitabı oluşturma niyetimiz
olamaz. Öyle bir şey gerekseydi onu Peygamber yapardı. Din eşittir %100
Kuran. Ne bir eksik, ne bir fazla. Bundan gayrısında ise zan vardır,
gerçekle yalanın ayrılamaz bir şekilde birbirine geçmişliği vardır.

Bile bile gerçekle yalanı karıştırmayın.

2- Bakara suresi 42

Onların çoğu zandan başka bir şeyin ardınca gitmiyor. Doğrusu da şu ki zan gerçek namına bir şey ifade etmez.

10- Yunus suresi 36
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://hazandefteri.yetkinforum.com

Hadis hadisleri yargılarsa

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
RADYOMUZ YAYINDA ! :: Manevi Diyarımız :: Manevi Diyarımız :: Genel Konular -
forum kurmak | ©phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Suistimalı göstermek | Son tartışmalar