RADYOMUZ YAYINDA !
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

RADYOMUZ YAYINDA !

Duygularınızı Paylaşabileceğiniz Nezih Bir Ortam
 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

Hadis ilaveleri

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
Yazar Mesaj
Admin
admin
admin
Admin


Erkek
Yaş : 51 Kayıt tarihi : 28/12/08 Mesaj Sayısı : 340 Nerden :

Hadis ilaveleri Vide
MesajKonu: Hadis ilaveleri Hadis ilaveleri EmptyPtsi Ocak 26, 2009 11:56 pm

Sana her şey için ayrıntılı bir açıklayıcı, doğruya ileten, rahmet olan ve Müslümanlara müjde olan kitabı indirdik.

16- Nahl Suresi 89

Kuran’a ilave bir sevap veya günah kavramını ileri sürmek bu ayetle ve
kitabın 2. bölümünde bir kısmını belirttiğimiz ayetlerle çelişir. Bu
yüzden herhangi bir hadis Kuran’dan anlaşılmayan bir şeyi ifade
ediyorsa veya hadisin yorumuyla Kuran’dan anlaşılmayan bir sevap,
günah, sünnet, mekruh kavramı çıkartılıyorsa Kuran’ın her şeyin detaylı
açıklayıcısı olmasına binaen bu hadisler veya yorumları yalandır.
Burada yeni bir soru ortaya çıkabilir. Eğer bir hadis, Kuran, başka bir
hadis ve mantıkla çelişmiyor ve dini anlayışa ilave yapmıyorsa doğru
mudur? Bu sorunun cevabı: “Bilemeyiz”dir.

Nasıl bilebiliriz ki; bu hadisler, tüm o yalanları nakledenlerin
kitabından alınmıştır. Üstelik Kuran yeterli iken şüpheli kaynak olan
hadislerle niye uğraşalım ki? Kuran’da Allah zanna tabi olmamamızı
söylerken, niye Allah’ın bu emrini çiğneyip zan olan hadislerden medet
umalım. Hicri 200-300 yıllarında toplanmaya çalışıldığında içine giren
çelişki, yalan ve mantıksızlıkları gördüğümüz hadisleri, Hicri 1400’de
biz mi düzelteceğiz? Tüm bu çabalar aslında Kuran’ı yetersiz görmenin
ve hadise kapı açmanın dinde oluşturduğu felaketi anlamamanın
sonucudur. Kuran’da geçmeyen bir mantığı veya bir uygulamayı dine ilave
eden hadislere ise aşağıdaki 10 örneği verebiliriz.
1- HESAP MAKİNESİ İLE İBADET

Hadis: “Cemaatle kılınan namaz tek başına kılınan namazdan 27 derece daha üstündür. “

Buhari Ezan 30, Müslim Mescid 249, Muvatta Cemaat 1

Eğer ki bu hadisin Kuran’la, başka bir hadis veya mantıkla çelişkisini
göremiyorsanız, yine de uydurma olduğunu söyleyebilirsiniz. Çünkü
Kuran’da böyle bir bilgi yoktur. Misvakla(diş fırçası yerine kullanılan
bir ağaç kökü) alınan abdestin, sarıkla kılınan namazın yirmi yedi veya
yetmiş kat daha sevap olduğunu söyleyen hadisler de böyledir.
2- SOL ELE DİKKAT

Hadis: “Sol elinizle yemeyiniz, içmeyiniz. Çünkü Şeytan sol eliyle yer, içer.”

Hanbeli 2/8,33

Bazı gelenekçi dini grupların kurslarında sol elle yemek yiyen
çocukların elleri dayaktan şişirilmekte, yüzü koyun yatan çocuklar
dövülüp gece yarısı kaldırılmaktadır. Çocukların psikolojisini bozan bu
uygulamaların sebebi ise bu ve benzeri hadislerdir.
3- DOĞAN ÇOCUK İLE İLGİLİ SEREMONİLER

Hadis: “Hazreti Peygamber çocuğa doğumunun yedinci gününde isim
konmasını, çocuğun yıkanarak pisliklerden temizlenmesini ve kurban
kesilmesini emir buyurdu.”

Tirmizi- Edeb 63/2834, Ebu Davud 2837

Bu hadisi okuyan bu hadiste kötü bir şey görmeyebilir. Fakat Kuran’da
çocuğa yedinci günü isim konmasının veya kurban kesilmesinin
gerekliliğine dair hiçbir şey yoktur. Demek ki dinde olmayan bir sevap
kavramını dine ilave eden bu hadis de uydurmadır. İllaki hadisin
zararlı bir şey ifade etmesi gerekmez. Hatta hadis iyi bir şeyi dahi
sevap gibi dine sokuyor veya zararlı bir şeyi mekruh yapıyorsa dine
ilave getirdiği için hadisin yine uydurma olduğu anlaşılır. Bu tip
uydurmaların sebebi kitabın 5. Bölüm’ünde değindiğimiz gibi dini
sevdirmek olabilir. Fakat sebebi ne olursa olsun, insani olanı Allah’ın
dinine katmak, insansal ile Allah’tan olanı karıştırmaktır ki bu dine
ihanettir.
4- KARA KÖPEKLERİ ÖLDÜRELİM Mİ? DEVE ŞEYTANDAN MI YARATILDI?

Hadis: “Tüm kara köpekleri öldürünüz. Çünkü onlar Şeytandır.”

Hanbeli 4/85,5/54

Kuran’daki Kehf suresinde gençler ve köpekleri anlatılır. Bu gençler
övülmekte ve köpeklerin aleyhinde hiçbir şey söylenilmemektedir. Bu
ayetleri eğer hatırlamazsanız, Peygamber döneminde köpeklerin mescidde
dolaştığına dair hadisi de bilmiyorsanız, bu hadis size mantıksız da
gelmiyorsa, sırf Kuran’da geçmeyen bir şeyi dine ilave ettiğine bakarak
bu hadisi ve köpekler aleyhine diğer hadisleri reddedebilirsiniz. Bu
tarz hadisler yüzünden köpeğin abdesti bozduğu gibi uydurmalar
üretilmiş ve insanlar hayvanlar alemindeki en yakın dostlarından
uzaklaştırılmışlardır.

Aslında hayvanlar alemiyle ilgili uydurma hadisler çok fazladır.
Örneğin bir hadiste horozun melek gördüğü için öttüğü, eşeğin şeytan
gördüğü için anırdığı söylenir. (Bakınız Sahihi Müslim) Farenin aslında
Yahudi olduğu, bu yüzden deve sütü içmediği başka bir hadistir.(Bakınız
Sahihi Müslim Zühd) Karganın sapkın(fasık) olduğu da hadistir.(Bakınız
Buhari 59Ğ16, Hanbeli Müsned 2/52) Devenin şeytandan yaratıldığı
biyolojiye (!) ışık tutacak bir hadistir! (Bakınız Hanbeli Müsned 4/85)
Kedinin aslanın aksırığından, domuzun Şlin aksırığından yaratıldığını
iddia eden hadisler de vardır. (Bakınız El Mecruhin 1/101) Tüm bu
hadisler Kuran’da geçmeyen uydurmalarıyla dinin mantıksız sanılmasına
sebep olmuşlardır. Şimdi sadece Kuran’dan din anlaşılmaz diyenlere
soralım. Sizin dini anlamadaki yönteminize göre hadisler dinin
kaynağıdır. O zaman sizin yönteminize göre en güvenilir hadis
kitaplarında geçen bu izahları da kabul etmeniz gerekir. Kabul ediyor
musunuz? Kabul etmiyorsanız, sadece Kuran’ın güvenilir olduğuna ve o
zaman dinin Kuran’dan anlaşılması gerektiği sonucuna varırsınız. Eğer
bu hadisleri kabul ediyorsanız, ne diyelim, hayırlı olsun!...
5- YEMEK TAKIMLARI GÜMÜŞSE DEĞİŞTİRMEK!

Hadis: “Peygamber bize: ‘Altın ve gümüş kap içerisinde yemek yemeyi ve su içmeyi yasakladı.”

Buhari 12/1952

Kuran’da böyle bir yasak da, hüküm de yoktur. Bu tarzda bir ilaveyi
dine sokmak, Kuran’ı yetersiz görmek, Kuran’ın üzerine ilaveler yapmak
manasına gelir.
6- ÜÇ PARMAK KESEN DÖRDÜNCÜYÜ DE KESSİN DAHA İYİ

Hadis: “Bir kadının parmaklarını kesmenin cezası, deve cinsinden
tazminat olarak şöyledir; bir parmak için on deve, iki parmak için
yirmi deve, üç parmak için otuz deve, dört parmak için yirmi deve.”

Muvatta 43/11 Hanbel 2/182

Erkek olsun, kadın olsun birinin parmağını isteyerek veya yanlışlıkla
kesenin ceza olarak tazminat vermesinde bir gariplik yoktur. Fakat
Kuran’da yukarıdaki gibi bir tazminat belirlenmemiştir. Yani insanlar
içlerinde bulundukları devir ve şartlara göre tazminatları
belirleyebilir. Belli bir devirde buna benzer bir tazminat verilmiş
olabilirse de bu tazminatın evrensel olduğu ve her dönemde deve
üzerinden yapılması gerektiği yorumu uydurmadır, dine ilavedir. Üstelik
yukarıdaki tablo mantıklı da değildir. Nasıl üç parmağı kesmenin
tazminatı otuz deve iken dört parmağı kesmenin tazminatı yirmi deve
olur?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://hazandefteri.yetkinforum.com
Admin
admin
admin
Admin


Erkek
Yaş : 51 Kayıt tarihi : 28/12/08 Mesaj Sayısı : 340 Nerden :

Hadis ilaveleri Vide
MesajKonu: Geri: Hadis ilaveleri Hadis ilaveleri EmptyPtsi Ocak 26, 2009 11:56 pm

7- KADINLARINIZI SÜNNET ETTİRDİNİZ Mİ?

Hadis: “Ey Atıyye, yufkadan sünnet et, derin gitme, çünkü yufka sünnet
etmek(kanın üste çıkmasıyla) yüzü güzelleştirir ve kocası için daha
zevkli olur.

İhyau Ulumiddin – İmamı Gazali – 1/382

Kuran’da kadının da, erkeğin de sünnet olması geçmez. Sünnetin sağlığa
faydalı olduğunu düşünen sünnet olabilir, ama sünnet olmak istemeyen
olmayabilir de. Bu dini bir sorumluluk değildir. Hadiste görüldüğü
gibi, kadınların sünneti de hadis başlığıyla dinimize mal edilmiş bir
uygulamadır. Hadise göre kadının sünneti derin kesilmemek kaydıyla
yapılmalıdır. Bu uygulama yüzü güzelleştirecektir(!) ve kadının
kocasının zevk almasını sağlayacaktır.

Gazali’yi yere göğe sığdıramayıp ona Hüccetül İslam(İslam’ın senedi),
Zeynüddin(Dinin süsü) lakaplarını takanlar, Gazali’yi ilmin doruğu
görenler, hadisleri Kuran’a eş koşanlar! Kadınlarını, kızlarınızı
sünnet ettirdiniz mi? Ettirmediyseniz, niye ettirmiyorsunuz? Yoksa siz
sünnete muhalefet mi ediyorsunuz? Yoksa siz sünneti beğenmiyor musunuz?
Bu uydurma sünnetleri beğenmeyenlerin, uydurma izahlarınıza göre kafir
olacağını bilmiyor musunuz? Ne yazık ki dine sokulan bu ilaveler dinin
uygulanamaz bir sistem olarak görülmesine sebep olmuştur. Ne yazık ki
Gazali gibi en çok ciddiye alınan kişiler bu izahlara yer vermiştir.

8- NE AĞAÇTIR O! NE DİŞTİR O! NE DERİDİR O!

Hadis: “Cennette bir ağaç vardır ki binekli onun gölgesinde yüz yıl gider.”

İbn-i Mace Züht 39, Müslim Cennet 6, Tirmizi Cennet 19

Hadis: “Cehennemde kafirin azı dişi Uhud dağı kadar, derisinin kalınlığı da üç günlük mesafe kadardır.”

Sahihi Müslim

Hadis: “Cehennem ehli ateşte o kadar büyüyecek ki kulak memesi ile boynu arası yediyüz yıllık mesafe kadar olacaktır.”

Hanbel – Müsned

Hadis: “Ümmetimin fakirleri zenginlerden beş yüz sene evvel cennete girecektir.”

Tirmizi, İbn-i Mace

Kuran’da geçmeyen bu anlatımlar, cenneti ve cehennemi anlama hususunda
ilavelerdir. Kuran gerekli cennet ve cehennem tariŞni yapar. Kuran
gerekli izahları yapmışken bu izahları yapmak, Kuran’ın izahlarına
yeterince önem verilmemesine yol açar. Hadislerde Kuran’da olmayan bir
çok cennet ve cehennem manzarasına rastlayabiliriz. Bu açıklamalar
ister mantıklı olsun, ister mantıksız olsun hiçbirine aldırış etmemek
gerekir. Sadece uygulama alanında değil, ilave bir dini anlayış getirme
alanında da hadisler kabul edilemez.
9- DEVE ETİ YİYENE ABDEST ALDIRMAK

Hadis: “Peygamber deve eti yemekten soruldu, Peygamber ‘Onu yediyseniz hemen abdest alın’ dedi.”

Ebu Davud 1/185

Kuran’da deve etinin abdesti bozduğu geçmez. Bu yüzden Kuran’a ilave
olan bu dini zorlaştırıcı hüküm de dine ilavedir. Kimi mezhepler bu
hadise göre deve eti yiyenin yeniden abdest alması gerektiğini
söylemişlerdir. Kitabımızın 36. Bölümünde Kuran’dan anlaşıldığı
şekliyle abdesti anlatacağız.
10- GAZALİ’NİN KURTULUŞ REÇETESİ

Hadis: “Salı günü gündüzün ortasında veya güneş yükseldiğinde kim ki
her rekatında bir Fatiha, bir Ayetel Kürsi ve üç İhlas okumak suretiyle
on rekat namaz kılarsa, yetmiş gün defterine günah yazılmaz, bu yetmiş
gün içerisinde ölürse şehit olarak ölür ve yetmiş senelik günahı
bağışlanır.”

İhyau Ulumiddin 1/539

Hadis: “Kim ki çarşamba günü güneş yükselince on iki rekat namaz kılar,
her rekatında bir Fatiha, bir Ayetel Kürsi, üç İhlas ve üç Muavezeteyn
okursa arşın altından bir münadi: ‘Ey Allah’ın kulu! Geçmiş günahların
bağışlandı. Allah kabir karanlığı azabını ve kıyametin şiddetini senden
kaldırdı, artık senin için fazla amele lüzum yok” diye bağırır ve o gün
kendisi için bir Peygamber sevabı yükselir.”

İhyau Ulumiddin 1/540

İslam aleminin en önemli klasiklerinden kabul edilen İhyau-Ulumiddin’de
Gazali, Kuran’da geçmeyen namazları açıklamakla dine ilaveler
yapmıştır. Bu hadislere göre yetmiş günde bir Salı günkü namazı kılmak
veya hayatta bir kez Çarşamba günkü namazı kılmak bir Müslüman’a
yetecektir. Tek namazla yetmiş senelik günahın bağışlanması da,
Peygamber sevabı da mümkün olmaktadır. Bu açıklamaları bilmeyenler İmam
Gazali’nin İhyau Ulumiddin eserini alsınlar da tek bir kez namaz
kılmayla kurtuluşun reçetesini öğrensinler! İmam-ı Gazali akla sığmayan
bu uydurmaları yapmakta ve ısrarla aklın bu yollarda yürümeyeceğini,
akılla sonuca gidenin hüsrana uğrayacağını anlatmaktadır. Gazali
felsefecilerle atışırken zirvede izahlar yapmıştır. Ama fıkıh, hadis,
tasavvuf alanlarında ne yazık ki aynı başarıyı gösterememiştir.

SİZ BU HADİSLERİ DİNİMİZE KAYNAK OLARAK YAKIŞTIRIYOR MUSUNUZ?

Hadislerin dinin kaynağı olmayacağını anlattıktan sonra hadisleri;

1. Kuran
2. Diğer hadisler
3. Mantık
4. İlaveler
açısından inceleyip dinin kaynağı olamayacaklarını, böylece Kuran’ın
dinin tek kaynağı olması gerektiğini gösterdik. Bu bölümlerde
kullandığımız hadislerin kimisi hem Kuran, hem diğer hadisler, hem
mantıkla çelişip, hem de dine ilaveler yapıyordu. Fakat biz dört
bölümün dördüne de giren veya iki, üç maddeyi de kapsayan hadisleri tek
bir başlık altında inceleyip, o madde açısından o hadislerin
geçersizliğini açıkladık. Kitabı ansiklopedi yapmak istemediğimiz için
her bölümde sadece on örnek verdik. Ümit ediyoruz ki tüm bu
anlatılanlar Kuran’daki aydınlığın, hadislerdeki karanlığın
kavranmasını sağlayacaktır.

Şimdi hadislerin dinin kaynağı olduğunu söyleyenlere ve hadisleri dinin
kaynağı yapan mezheplere uyup ben Hanefi’yim, ben Şafi ’yim, ben
Maliki’yim diyenlere soruyoruz. Siz bu hadisleri Allah’ın dininin
kaynağı olmaya layık görüyor musunuz? Cevabınız eğer “Layık görmüyorum”
ise o zaman tüm hadisleri ve mezhebinizi terk etmek zorundasınız. Çünkü
tüm bu verdiğimiz örnekler hadisçilere, mezhepçilere göre en itibarlı,
en doğru kaynaklara dayanmaktadır. Eğer bu kaynaklar güvenilmezse,
mezheplerin zihniyeti çökeceği için mezhep diye bir kurum da kalmaz.
Hadis ve mezheplerin ortada kalmadığı bir ortamda ise dinin kaynağı
olarak Kuran tek başına kalır. Zaten Allah’ın isteği de budur. 2.
Bölüm’de Allah’ın Kuran’da; Kuran’ın tastamam olduğunu, her şeyi
açıkladığını, yeterli olduğunu, her detayı içerdiğini söylediğini
gördük. Bu son 4 bölümde de dinin kaynağı olarak gösterilen hadislere
örnekler verdik ki dinin tek kaynağının Kuran olduğu fikri iyice
pekişsin. Dinin kaynağının Kuran olduğunu anladıysanız mezhep ve
hadislere dayalı bilgilerinizi bir kenara bırakın, yalnız ve yalnız
Kuran’a göre dinin teorisini ve pratiğini öğrenin. Eski bilgilerinizin
geleneklere, geleneğinizin ise mezhep ve hadislere dayanabileceğini
unutmayın. Bu yüzden zihninizi sıfırlayıp, Kuran’a göre dini baştan
yapılandırmanız çok önemlidir. Eğer cevabınız “Layık görüyorum” ise,
lütfen Kuran’ı daha çok okuyun, sonra bir de hadisleri okuyun...

Ve gerçekten O (Kuran) iman edenler için bir doğruluk rehberi ve bir rahmettir.

27- Neml Suresi 77
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://hazandefteri.yetkinforum.com

Hadis ilaveleri

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
RADYOMUZ YAYINDA ! :: Manevi Diyarımız :: Manevi Diyarımız :: Genel Konular -
forum kurmak | ©phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Suistimalı göstermek | Son tartışmalar