RADYOMUZ YAYINDA !
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

RADYOMUZ YAYINDA !

Duygularınızı Paylaşabileceğiniz Nezih Bir Ortam
 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

Hadis – hadis çelişkileri

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
Yazar Mesaj
Admin
admin
admin
Admin


Erkek
Yaş : 51 Kayıt tarihi : 28/12/08 Mesaj Sayısı : 340 Nerden :

Hadis – hadis çelişkileri Vide
MesajKonu: Hadis – hadis çelişkileri Hadis – hadis çelişkileri EmptyPtsi Ocak 26, 2009 11:57 pm

Yer yüzünde olanların çoğunluğuna uyacak olursan seni Allah’ın yolundan
saptırırlar. Onlar sadece zanna uyuyorlar ve onlar sadece tahminde
bulunup saçmalıyorlar.

6- En’am Suresi 116

Onların çoğunluğu zandan başkasına uymaz. Doğrusu zan gerçek adına
hiçbir şey ifade etmez. Şüphesiz Allah onların yaptıklarını bilendir.

10- Yunus Suresi 36

Ey iman edenler ! Zandan çok sakının çünkü; zannın bir kısmı günahtır.

49- Hucurat Suresi 12

Ayetlerden insanların çoğunluğunun zanna (sanıya) uyabileceğini, fakat
bunun bir şey ifade etmeyeceğini görüyoruz. Dini hadislere bina etmeye
çalışmak; dini, zan gibi temelsiz, çürük bir temele bina etmektir. Oysa
elde Kuran gibi her açıdan mucize, korunmuş, çelişkisiz, sapasağlam bir
temelimiz vardır. Şimdi de hadislerin kendi içindeki çelişkilerini,
seçtiğimiz 10 örnekle görüp, bu temelin çürüklüğünü, dolayısıyla temel
olamayacağını anlayalım.
1- ORUÇLU İKEN KAN ALDIRILIR MI?

1. Çelişik Hadis: “Kan aldırmak yapanın da yaptıranın da orucunu bozar.”
Tirmizi Oruç 60/Ebu Davud Oruç 28/Buhari Oruç 32

2. Çelişik Hadis: “Peygamber’imiz oruçlu iken kan aldırmışlardır.” Ebu Davud Oruç 29-30/Tirmizi Oruç 59/Buhari Tıp 11

Peygamber eğer kan aldırmanın orucu bozduğunu söyleseydi, hiç şüphesiz
kendisi kan aldırmazdı. Üstelik Kuran’da orucu; yemek, içmek ve cinsel
ilişkinin bozduğu geçer. Yani birinci çelişik hadis ikinci hadisle
olduğu gibi Kuran’la da çelişmiştir. Fakat en doğru denen altı hadis
kitabının üçünden yaptığımız bu alıntı, çelişik hadislerin en doğru
denen kitaplara nasıl girdiğinin bir delilidir.
2- TUVALET HANGİ YÖNLERE KARŞI YAPILABİLİR?

1. Çelişik Hadis: “Gerek küçük, gerek büyük tuvaletinizi yaparken kıbleye dönmeyin.” Hanbel 3/12

2. Çelişik Hadis: “Peygamber’imiz bir takım insanların küçük ve büyük
tuvaletleri için kıbleye dönmeyi hoş karşılamadıklarından, bu bidatı
(hurafeyi) kaldırmak için tuvaletini kıbleye doğru yaptırdı.” Buhari
4/11

Bir hadiste kıbleye karşı tuvaleti yapmanın hurafe olduğu anlatılırken,
diğer bir hadiste ise Peygamber hurafe uygulayıcısı olarak gösterilmiş
oluyor. Görüldüğü gibi hadisleri Peygamber’e atfetmek aslında
Peygamber’e bir çok iftirayı beraberinde getirmiştir.

3- ORUÇLU İKEN HANIM ÖPÜLÜR MÜ?

1. Çelişik Hadis: “ Peygamber oruçlu iken hanımlarını öptü.”
İbn-i Kuteybe- Hadis Müdafası 372

2. Çelişik Hadis: “Oruçluyken hanımını öpenin durumu sorulduğunda Peygamber; “Orucu bozulmuştur” dedi.”
İbn-i Kuteybe Hadis Müdafası 372

Bu hadisler aslında İbn-i Kuteybe’nin dışında Kütüb-ü Sitte denilen
meşhur altı hadis kitabında da vardır. Fakat biz bu hadislere, İbn-i
Kuteybe’nin çelişik ve mantıksız hadisleri zorlama yorumlarla kurtarmak
çabasından ibaret olan eserinde rastladık. Eğer hadislerin
mantıksızlığını ve çelişikliğini bu hadisleri savunan birinin eserinden
öğrenmek istiyorsanız size de İbn-i Kuteybe’nin “Hadis Müdafası”
kitabını tavsiye ederiz. Bir hadise göre Peygamber oruçlu iken hanımını
öpüyor, diğer hadis oruçlunun öpüşemeyeceğini söylüyor. Belli ki bu
hadislerden en az biri uydurmadır. İkisini de doğru olarak almak
Peygamber’i ne yaptığını bilmez, çelişkili hareketleri olan, (haşa)
bunakvari bir kişi yerine koymak olur. Bu yüzden Peygamber’e en büyük
iltifat, hadisleri bir kenara atıp Kuran’ı ele almakla olur.
4- BİR NAMAZ İKİ KERE KILINIR MI?

1. Çelişik Hadis: “Biriniz evinde namazı kılar da sonra namaz kılmakta
olan imama yetişirse, onun arkasında namaza dursun. İkinci kıldığı onun
için nafile olur.”
İbn-i Kuteybe Hadis Müdafası 366

2. Çelişik Hadis: “Bir namazı günde iki defa kılmayın.”
Ebu Davud 2/56

İkinci hadis hem birinci hadisle, hem de Kuran’la çelişir. Kuran’da
namaz kılmak övülmüştür. Fazladan kılınan namazın ne zararı olabilir.
Kimi durumlarda kılınacak olan namazın kılınmamasına neden olacak bu
hadis, kişilerin Allah’ı daha çok anmasını engellemektedir.
5- KÜÇÜK TUVALET NASIL YAPILIR?

1. Çelişik Hadis: “Kim size Peygamberimiz’in ayakta küçük tuvaletini yaptığını söylerse inanmayın.
Süneni Nesei 1-2/25

2. Çelişik Hadis: “Peygamber’imiz bir kavmin süprüntüsüne varıp ayakta küçük tuvaletini yaptı.”
Buhari 1/167

Birinci hadisin anlattığı ve Kuran’da olmayan bu uygulamanın aslında
bizi hiç ilgilendirmemesine rağmen, geleneksel İslam anlayışında
ağırlığı olduğunu görüyoruz. Peygamber’in ayakta küçük tuvaleti
yasakladığı söylenen uydurmalara binaen, bazı kişilere rahatsızlık
vermesi muhtemel olan oturarak tuvalet yapmaya ‘Sünnet’ denmiş ve
bundan sevap umulmuştur. Ayakta tuvaleti yapmak ise çirkin görülmüştür.


6- SU NASIL İÇİLİR?

1. Çelişik Hadis: “Peygamber ayakta su içilmesini yasakladı.”
Ebu Davud 4/No:3717

2. Çelişik Hadis: “Peygamber’i sizin benim gibi ayakta su içerken gördüm.”
Ebu Davud 4/No:3718

Bu örnek hadislerde de birinci hadis, kendisiyle çelişen ikinci hadis
de olmasına rağmen daha çok itibar görmüştür. Günümüzde de geleneksel
İslam’ı yaşayanların suyu oturarak ve üç yudumda içtiklerini ve bundan
da sevap beklediklerini gözlemleyebiliriz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://hazandefteri.yetkinforum.com
Admin
admin
admin
Admin


Erkek
Yaş : 51 Kayıt tarihi : 28/12/08 Mesaj Sayısı : 340 Nerden :

Hadis – hadis çelişkileri Vide
MesajKonu: Geri: Hadis – hadis çelişkileri Hadis – hadis çelişkileri EmptyPtsi Ocak 26, 2009 11:58 pm

7- AYBAŞILI KADIN CAMİYE GİREBİLİR Mİ?

1. Çelişik Hadis: Peygamber’imiz caminin bahçesine girerek şöyle dedi:
“Şurası muhakkak ki cami ne cenabete, ne aybaşılıya helal değildir.”
Müslim Hayz 11, Ebu Davud Taharet 104
Tirmizi Taharet 101, Nesai Hayz 18

2. Çelişik Hadis: Peygamber’in hanımı anlatıyor: “Peygamber’imiz bizden
biri aybaşılı olduğu halde onun kucağına başını koyar, Kuran okurdu.
Bizden birimiz aybaşılı iken camiye gidip Peygamber’e birşeyler
götürürdük.”
Nesai, Hayz, 19

Bir hadise göre aybaşılı kadın camiye girebilirken, diğer hadise göre
aybaşılı kadın camiye giremez. (Aybaşılı kadının ibadetlerden nasıl
alıkonduğunu 35. bölümün 2. sorusunda, 36. bölümün namaz kısmında ve
21. bölümde inceleyeceğiz.)
8- HACDA İHRAMLI OLAN EVLENEBİLİR Mİ?

1. Çelişik Hadis: “Peygamber Meymune ile evlendiği zaman her ikisi de ihramlıydı.”
Nesei 5-6/179

2. Çelişik Hadis: “İhramlı olan bir kişi [Hacda olan] ne evlenebilir,
ne kız isteyebilir, ne de başkasının nikahını kıyabilir.”
Nesei 5,6/249

Kuran’da haccın nasıl yapılacağı açıklanmıştır. Kuran ile yetinmeyip,
hadislere din bina edilmeye kalkışılınca ortaya çıkan çelişkiler yumağı
ortadadır.
9- ERKEKLERİN BALDIRI GÖZÜKEBİLİR Mİ?

1. Çelişik Hadis: “Baldırları açık olan bir sahabeye Peygamber’imiz
rastlamış ve ‘Baldırlarını ört. Baldırlar da avret yerlerindendir.’
demiştir.”
Tehzibut Tezhip 2/69

2. Çelişik Hadis: “Peygamber’imiz evde baldırları açık yan üstü
yatıyorlardı. Ebu Bekir izin istedi Peygamber hiç istiŞni bozmadan izin
verdi. Ömer istedi aynı şekilde ona da verdi.”
Hanbel 1/71

Hadislerden birine göre baldırları örtmek lazımdır. Diğer hadiste ise
Peygamber’in yanına birileri gelmesine rağmen baldırlarını örtmediği
gözükür. Nitekim bazı mezhepler birinci hadisi alıp erkeklerin dizle
göbek arasını örtmelerinin farz olduğu şeklindeki bir zorluğu dine
sokmuşlardır.

10- ÖLÜ HAYVANIN DERİSİ NE OLACAK?

1. Çelişik Hadis: Peygamber’imiz; “Deri işlendi mi temiz olur” dedi.
Sonra ölü bir koyuna rast geldi ve “Onun derisinden faydalansanıza”
dedi.
Buhari 72/30

2. Çelişik Hadis: Peygamber’imiz “Ölü hayvanın ne derisinden ne de sinirinden faydalanınız.” dedi.
Hanbel 4/310,311

Kuran’a göre leşi yemek haramdır. Leşin derisinin haramlığına dair
Kuran’da bir ifade yer almaz. Bu konuda söylenen iki hadiste ise birine
göre leşin (ölü hayvanın) derisi kullanılamaz, diğerine göre
kullanılabilir.

Elimizde çelişkisiz Kuran varken, bu çelişkiler yığınına dönmüş
hadislerle uğraşmak bizi Kuran’dan uzaklaştırmaktan başka bir işe
yaramamıştır. Bu yüzden Allah’ın elçisi Peygamber’imiz Hz. Muhammed’in
ahirette toplumundan tek şikayeti şöyledir:

Elçi de şöyle der; “Ey Rabbim, benim toplumum bu Kuran’ı devre dışı tuttular.”

25- Furkan Suresi 30
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://hazandefteri.yetkinforum.com

Hadis – hadis çelişkileri

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
RADYOMUZ YAYINDA ! :: Manevi Diyarımız :: Manevi Diyarımız :: Genel Konular -
forum kurmak | Sanat, Kültür ve Hobiler | Edebiyat, Şiir | ©phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Suistimalı göstermek | Son tartışmalar